szopen

VIP
  • Content count

    840
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

33

About szopen

  • Rank
    NIE udzielam pomocy na PW
  • Birthday

Profile Information

  • Gender
    Nie powiem
  • Location
    Wrocław / rózne miasta w PL
  • Interests
    nie udzielam pomocy technicznej na PW, od tego jest forum by zadawać pytania, sorry…
  • About
    Ten się nie myli, kto nic nie robi

Recent Profile Visitors

307 profile views
  1. mikropodsumowanie 1a) jak tniesz koszty na maksa to RBM DIL jak wyżej opisano (sam używam jako uzupełnienie abo w Plusie) cena to 9zł za starter z puchą energetyka (można wypić ) + 50zł na 3 miesiące działania, i jeśli nie przegapisz terminów ta kasa się kumuluje (nawet się nie zastanawiałem co z tym kiedyś zrobię ale na upartego można wykorzystać np. stosując sztuczkę z dwoma numerami) a więc długookresowy koszt wychodzi na poziomie 16zł/m-c za 100GB, które to 100GB użyte do normalnych zastosowań = "bez ograniczeń" (jedynie rąbiąc torrenty 24/7 można przekroczyć ten limit, ale lejek powyżej 100GB to 2Mbps, czyli wciąż całkiem niekiepsko) 1b) warunki konieczne - posiadanie modemu LTE i zasięgu LTE w Playu 2a) jeśli mieszkasz w GOP'ie to szansa na LTE u dowolnego dużego operatora jest spora, ale w żadnym prepaidzie GSM nie będziesz miał dostępu do swojej sieci z zewnątrz (ta opcja występuje tylko w abonamentach, za dodatkową opłatą a w zależności od opa ta możliwość może nawet występować tylko w taryfach biznesowych) 2b) z drugiej strony jeśli to GOP to jest mnóstwo lokalnych operatorów WiFi i kablowych - warto się rozejrzeć po swoim podwórku (większość znajomych mieszkających w tamtych okolicach używa właśnie takiego sposobu połączenia z internetem) 3) moim zdaniem brak huba aktywnego może być strzałem w kolano, szczególnie jeśli nie będziesz miał idealnego zasięgu LTE (czy ewentualnie 3G jeśli LTE nie będzie musem jak np. w RBM) z drugiej strony zapotrzebowanie na prąd przez pendrive to zwykle od kilku do kilkunastu mA (ale trzeba pamiętać, że i sam hub też potrzebuje zasilania) to jednak obciążenie impulsowe spowodowane przez modem przy braku dodatkowego zasilania może doprowadzić do błędów odczytu czy wręcz uszkodzenia systemu plików (jeśli się zdarzy w trakcie zapisu) 4a) router uwalony przy zmianie firmware na 99% jest nadal do uratowania - to tylko kwestia chęci i kilkunastu zł na sprzęt (+ przydałoby się dojście do lutownicy), na twoim miejscu przywróciłbym go do życia, to dobry trening gdy chcesz osiągnąć takie cele jak sobie założyłeś (a czas na wymianę sprzętu przyjdzie wtedy gdy będziesz miał fundusze a wydajność tego staruszka nie będzie wystarczająca) 4b) generalnie abyś spełnił swoje marzenia (2 pendrajwy + ftp + cokolwiek więcej) to i tak potrzebujesz alternatywnego oprogramowania, bo chyba żaden producent routerów klasy domowej nie oferuje w swoim tanim sprzęcie wszystkich tych możliwości, oczywiście są modele (raczej nie z tych najtańszych) oferujące większość tego o czym marzysz, ale otwarte oprogramowanie jest zawsze bardziej elastyczne PS dziś ("czarny piątek") jest promocja w Lajt Mobile na abo 10zł/m-c za 20 GB netu, ale nie wczytywałem się w regulaminy, a ta firma wsławiła się już kiedyś brzydkimi numerami (wprawdzie dotyczyło to innej marki, ale jednak) PPS gdybyś miał problem z kupnem startera to dysponuję jednym nie uruchamianym, jedynie brak energetyka - no cóż wypiłem
  2. 127.x.x.x to jest local loop ale generalnie widać, że nie masz pojęcia co robisz, więc należy się cieszyć, że akurat działa
  3. a nie zmieniłeś czasem domyślnego IP? więc 1) jak wspomniano wyżej ipconfig /all 2) jaka to wersja gg? 3) przez ssh (używając np. PuTTY), też nie możesz się zalogować?
  4. ja za to miałem inne problemy z HS110 (opisywany wyżej problem jest mi raczej obcy), ale muszę ogarnąć kwestię screenshotów, jakkolwiek u mnie sytuacja wygląda następująco - w KASA widzę HS110 jako "Local Control only" czyli bez możliwości sterowania z internetu, a "wichajster" sterujący ustawieniem "Remote control" w KASA jest w położeniu "enabled" w związku z czym mam teraz HS110 zdalnie niedostępny… w każdym razie nabieram nawyku robienia SS przy każdej okazji gdy czuję, że coś jest nie halo, a potem nie mam czasu ogarnąć tych zrobionych SS (a swoją droga ostatnio praca mnie zawaliła na amen… albo po prostu się starzeję i przestałem nadążać) więc jeśli znajdę SS obrazujące sytuację to je tu dorzucę PS zauważyłem , że problemy podobne do opisywanych przez kolegów wyżej występowały u mnie gdy miałem problemy z łączem - więc może to kwestia interakcji urządzenia z serwerem chmury KASA?
  5. najłatwiej skonfigurować używając smartfona z aplikacją tpCamera http://www.tp-link.com.pl/faq-821.html android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tplink.skylight&hl=pl ios https://itunes.apple.com/pl/app/tp-link-tpcamera/id865755897?mt=8
  6. karta ma, router jest najwyraźniej skonfigurowany do pracy bez "n"
  7. zadziała z każdym routerem, który NIE przełącza hilinka w tryb "zwykły", openwrt tego nie robi więc działa (najłatwiej to stwierdzić po tym, że można się dostać przeglądarką do webui hilinka) drugie wymaganie to obsługiwany hilink, bo aplikacja korzysta prawdopodobnie bezpośrednio z API, a nie parsuje wyświetlaną stronę webui
  8. w routerze masz mieć - mode: bgn mixed - channel width: 20MHz - channel: 5 (te ustawienia wynikają z tego jakie masz otaczające sieci na podstawie twoich pomiarów: ostatniego i przedostatniego - by uniknąć interferencji z nimi) to co pokazuje inssider jasno dowodzi, że to router nie oferuje n (zapewne masz ustawione mode: bg mixed zamiast bgn mixed), jeśli masz ustawione bgn to są jeszcze 2 wyjścia 1) reset ustawień do fabrycznych i konfiguracja od nowa (bez grzebania w niepotrzebnych ustawieniach) ewentualnie 2) upgrade firmware do najnowszego (byleby do właściwego modelu i wersji sprzętowej!) + krok 1) i ostatniej szansy 3) zmiana kanału na sztywno kolejno na 13, 11, 9, 6, 1 i sprawdzanie na którym uzyskasz najlepszy rezultat
  9. nie ma co się szarpać pigtaile na CRC9 są tylko w jedną stronę i akurat w przeciwną niż tu byłaby potrzebna nikt sobie gitary nie zawraca produkcją przejściówek w odwrotną stronę, bo to nie ma sensu PS świetnie rozumiem, że ta śmieciowa antena pomaga w twoim wypadku, ale efekt byłby ten sam, gdybyś w jej miejscu umieścił modem PPS prawdopodobnie nie będziesz używał zintegrowanego routera LTE (np. MR200) w najgorszym z możliwych miejsc (np. z tyłu blaszaka, gdzie ludzie zazwyczaj wciskają modemy, a potem się dziwią że jest problem z zasięgiem…), więc być może problem zasięgu nie wystąpi mimo stosowania wyłącznie fabrycznych anten, w które taki router jest wyposażony
  10. nie da się uniknąć pigtail'i przy podłączaniu złącz typu CRC9 i podobnych - po prostu wymagają one tak cienkiego kabla, że nie można go zastosować jako dłuższy odcinek, bo zniweczy cały zysk anteny… nie będzie pasować, bo jest w odwrotną stronę, ponadto jeśli masz antenę z takim kablem to wywal ją do kubła, bo jej zastosowanie to strata czasu i energii - lepiej zamocuj swój modem w okolicach okna (zwykle na szybie jest optymalnie) potrzebujesz do tego przedłużacza USB takie parametry zysku jakie podałeś (64dBi) to jawne zaprzeczanie prawom fizyki szczególnie jeśli to "prętowa parapetówka" - ona realnie ma między 2 a 6 dBi (i na 100% nie więcej) jedyny zysk jaki daje to możliwość wystawienia za okno (bo modemu raczej szkoda trzymać na deszczu bo długo nie wytrzyma) do MR200 możesz podłączyć jedynie prawdziwą antenę
  11. na tym samym kanale (6) masz 2 sieci o bardzo zbliżonym sygnale więc przestaw kanał na jakiś w miarę pusty i niezakłócony np. 1 lub 11 w przypadku starego sprzętu są to bardzo prawdopodobne przyczyny, ale na SS powyżej widać 2 zakłócające siebie nawzajem sieci…
  12. tego typu problemy to przeważnie skutek - działania "green ethernet" czyli usypiania karty sieciowej - musisz przeszukac jej ustawienia i wyłączyć oszczędzanie energii lub - wadliwego lub znacznie częściej po prostu uszkodzonego kabla (warto spróbować podmienić na inny, najlepiej sprawdzony i sprawny ponieważ nie zawsze uszkodzenie widać "na oko')
  13. ja bym wybrał przede wszystkim zakładkę 2,4GHz gdzie widać jak na dłoni co się dzieje w eterze, ale sama lista sieci wskazuje na dramat w zasadzie jest pewne że powinieneś ograniczyć pasmno do 20MHz (obecnie masz 40MHz bo widać, że masz "sklejone" kanały 6+2) ponadto sieć "ShadoU" jest na tym samym kanale, więc "na dzień dobry" sugeruję przełączenie na kanał 1 albo 11 ewentualnie 13 (jeśli nie masz sprzętu mającego problemy z jego obsługą) powyższe pisałem na podstawie pierwszego SS, teraz dorzuciłeś następne, z których nic nie wynika (ale zmieniłeś pasmo na 20MHz czy router sam się ograniczył?) i jeszcze jedno - MUSZĄ być zaznaczone wszystkie sieci, bo ważne jest otoczenie a nie tylko twoja sieć… mimo wszystko coś tam widać- na kanale 1 jest sieć "fiskus" więc dla Ciebie zostają kanały 11 12 lub 13
  14. jeśli się nie mylę , to "Quick Setup" służy w tym routerze TYLKO do konfiguracji w trybie xDSL, czyli dostarczania internetu z linii telefonicznej (edit2: pewnie się mylę, bo router wydaje się być skonfigurowany poprawnie dla dynamicznego IP) w twoim przypadku MUSISZ go prawidłowo skonfigurować "ręcznie" zgodnie z wymaganiem dostawcy jak masz skonfigurowany komputer gdy łączysz się bezpośrednio z modemem kablowym? (jeśli nie planowałeś xDSL to mogłeś kupić jakiś prostszy model bez wbudowanego modemu) i jeszcze jedno - sieci kablowe przeważnie rejestrują MAC-adres podłączonego urządzenia, w niektórych wystarczy w celu zmiany przydziału wyłączyć modem z zasilania na około 30 sekund, ale niektórzy dostawcy wymagają rejestracji telefonicznej nowego sprzętu edit1: przejrzałem SS i albo nie masz podłączonego portu EWAN z modemem, albo właśnie jest w/w kwestia rejestracji MAC-adresu (wyłącz i włącz modem) albo dostawca wymaga loginu i hasła (wtedy trzeba skonfigurować inaczej)
  15. stacjonarne routery nie ograniczają domyślnie i " sztucznie" liczby możliwych do podłączenia urządzeń (tak jak to jest w zwyczaju w przypadku mobilnych hotspotów czy tetheringu WiFi, gdzie takie ograniczenia to przeważnie 10 lub 8 podłączonych klientów, niekiedy z możliwością zmniejszenia ich liczby nawet do tylko 1) ale musisz się liczyć z ograniczeniami technologii - gdy liczba podpiętych klientów przekracza kilkanaście to wydajność sieci WiFI drastycznie spada biorąc pod uwagę pojemność sieci klasy C (maska 255.255.255.0) mógłbyś teoretycznie podpiąć nawet 253 urządzenia przez WiFi (odejmując od tej liczby to co masz podpięte kablowo) a co do kwestii najoptymalniejszego rozwiązania twojego problemu - ja bym sugerował: 1) przeciągnięcie kabla między piętrami i wykorzystanie TL-WA855RE w charakterze Access Pointa (tryb AP) niestety tryb repaeter jest zawsze bardziej podatny na zakłócenia i dodatkowo ogranicza wydajność 2) do rozważenia masz kanały 1 i 13, z 1 obecnie korzystasz (i tak naprawdę nie jest optymalny, ale póki inne AP pracują na tym kanale to "słyszą się nawzajem" i są w stanie skorzystać z mechanizmu redukującego kolizje), 13 wydaje się być najmniej zakłócony (ale wymaga urządzeń nie przeznaczonych na rynek USA, bądź po prostu nie przełączonych do pracy w Ameryce) 3a) możesz wykonać serię pomiarów inssiderem w rożnych miejscach i samodzielnie zinterpretować wyniki 3b) i te pomiary powtarzać raz na jakiś czas, bo sieci zwykle sąsiadów nie są "przymurowane" do swoich kanałów, a sytuacja może się zmienić z dnia na dzień (można czasem się dogadać, z sąsiadami, ale nie do każdego dociera, że niezakłócanie się nawzajem z sąsiadem może być korzystne obustronnie nawet jeśli wymaga ograniczenia pasma pracy swojego sprzętu) 4) trybu WDS należy się wystrzegać jak ognia, wiem, że niedoświadczonym się wydaje być rozwiązaniem na całe zło, ale współpracsa sprzętu zbudowanego na różnych chipsetach często jest problematyczna lub wręcz niemożliwa (a "tradycyjny" WDS wymaga przełaczenia sieci do pracy co najwyżej w "g")