wlodarek1

Problem z widocznością dysku podpiętego do routera .

14 posts in this topic

Do niedawna miałem, na dysku USB podpiętym do USB w routerze jedną partycję NTFS i było dobrze

z tym że niektóre urządzenia podełączone do routerra a szczególnie tv samsunga  miały problem z odczytywaniem

plików z dysku sieciowego . Zmniejszyłem więc na nim partycję NTFS i utworzyłem nową partycję FA32

I teraz jest kłopot bo systyem windows 7 na kompie widzi tylko tą nową partycję FAT32 a nie widzi obydwu

partycji . Jest czerwona ikonka kiedyś zamontowanej partycji NTFS , ale gdy klikam na "odłącz" to wyweala że

"połączenie sieciowe nie istnieje " Komp łączy się z routerrem [tplink 3631] cały czas prawidłowo .

Weszłem w konfigurację routera i tam w ustawieniach USB - STORAGR SHARING  jest tylko ta nowa

partycja FAT32 jako SDA2 a stara NTFS nie jest widoczna[a była] jako SDA1 . Dlaczego tak się dzieje .

Zaznaczyłem opcję "anymous acces"

Dzięki za pomoc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak , tak rzeczywiście jest  :-[

Co więc w tym wszystkim jest ustawione źle  :-\

W tej chwili sprawdzam na windows 8.1 i też jest to samo ; widzi tylko 1 partycję .

Na androidzie w "zasoby samby"  też jest tak samo ... :'(

Przed chwilą podłączyłem dysk USB bezpośrednio do komputera i w taki sposób normalnie są widoczne obie partycje  ; i ta NTFS i ta FAT32

A poprzez router tylko jedna , FAT32  :'(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest rozwiązany  :)

W ustawieniach routera pokasowałem te ustawienia widoczne na screenach dołączonych do postu nr 3

Wyłączyłem na chwilę router , włączyłem go z powrotem i podłączyłem znów dysk USB  , tyle że nie do tylnego

ale bocznego portu USB . I o dziwo teraz jest wszystko prawidłowo ;

qvqq.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Jeśli można, podepnę się pod wątek.

Mam problem ze znikającymi dyskami USB (pendrajwy) podłączonymi do rutera wdr3600 (firmware najnowszy oryginalny TL-WDR3600_V1_150518). Konfiguracja i mapowanie dysków nie stanowi problemu, dyski są widoczne przez ok. 3 dni, a potem stają się niedostępne. Nie jest to problem komputera, bo jak zmapowane dyski znikają, to jednocześnie na obu komputerach w sieci. Wystarczy zrestartować ruter lub w jego konfiguracji wyłączyć a potem włączyć udostępnianie któregoś dysku i problem znika na ok. 3

dni.  Wypróbowałem 3 różne pendrajwy, gdy podpięte są 2, to znikają oba jednocześnie. Na drugim takim samym ruterze są takie same objawy.

Ktoś wie co można na to poradzić?

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe że to jakiś problem w oprogramowaniu. Niestety nie mam tego modelu aby sprawdzić i potwierdzić na 100% - zapraszam do kontaktu z supportem niech chłopaki sprawdzą - http://tplink-forum.pl/pogotowie-konfiguracyjne/tp-link-wsparcie-techniczne-kontakt/

U mnie na WDR4300 pendrive działał przez po Gargoyle (alternatywne oprogramowanie).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu wgrałem nowy firmware. Jest to wersja 3.14.3 Build 150701 Rel.49720n, oznaczona jako beta. Po jego wgraniu zostały zachowane wszystkie ustawienia poprzedniej wersji (150518), więc nic nie trzeba było ustawiać. Żadnych nowych funkcji nie zauważyłem, ale co najważniejsze - dyski sieciowe są widoczne bez problemów od ponad tygodnia, czyli wygląda na to, że poprawili błąd.

Jako ciekawostkę załączam obrazek z tłem w wersji beta.

1448991496.png

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...