Autor Wątek: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"  (Przeczytany 1307 razy)

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« dnia: Listopad 28, 2013, 09:54:20 »
Witam.
Kilka tygodni temu zmieniłem dostawcę usług internetowych. Toya (bo o niej mowa) dostarczył swój modem (http://i.ebayimg.com/t/Cisco-Scientific-Atlanta-Webstar-Internet-Cable-Modem-DPC2100R2-DOCSIS-2-0-/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/qdgAAOxy9eVRQ6PC/$T2eC16RHJF8E9nnC7Q-WBRQ6PCdJjw~~60_35.JPG). Od razu połączyłem go ze swoim routerem TP-LINK TL-MR3220. Przeprowadziłem quick setup, wszystko śmiga po wifi...
Problem zaczął pojawiać się gdy z tej samej sieci zaczął korzystać kumpel z pokoju obok. Natomiast objawia się tym, że po prostu gdy włączam kompa powiedzmy popołudniem po powrocie z pracy pokazuje mi "Brak dostępu do sieci", u kumpla dokładnie to samo. Czasami zdarza się to poprostu "z zaskoczenia" gdy obaj coś tam na kompach świrujemy. Wyłączenie i włączenie routera pomaga, ale nie mam specjalnie ochoty bawić się w takie podchody codziennie. Wydaje mi się, że kiedyś wyskoczył jakiś komunikat o konflikcie adres ip, ale nie wiem co robię źle... Proszę pomóżcie

« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2013, 09:57:59 wysłana przez Administrator »

Online Administrator

  • TP-LINK Ekspert
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5583
  • Reputacja: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2013, 09:57:12 »
Skorzystaj z tego poradnika - LINK

Ustawienia kart sieciowych w komputerach na automatyczne pobieranie adresacji IP



W waszym wypadku dotyczy oczywiście połączenia bezprzewodowego. Aktualizacja oprogramowania też jest wskazana.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2013, 09:58:39 wysłana przez Administrator »
W sprawach formalnych kontakt: pomoc@tplink-forum.pl - nie pomagam na PW.

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2013, 17:54:25 »
Jaki kanał mam zaznaczyć w sekcji Wireless Settings?
Zrzut z inssidera:


Obrazek poprawiłem .Wojtek2803
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2013, 17:58:21 wysłana przez wojtek2803 »

Online Administrator

  • TP-LINK Ekspert
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5583
  • Reputacja: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2013, 17:56:53 »
Ile chcesz przerzucać przez ten router (jaką masz prędkość łącza)? Zmniejszył bym szerokość pasma (Max Tx Rate). Kanał ustawiasz doświadczalnie tam gdzie masz najmniej szumów od innych sieci.
W sprawach formalnych kontakt: pomoc@tplink-forum.pl - nie pomagam na PW.

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2013, 18:01:42 »

Dzięki za pomoc, ale przepraszam nie za bardzo ogarniam co to znaczy "ustawić doświadczalnie tam gdzie najmniej szumów od innych sieci" :-[

Online Administrator

  • TP-LINK Ekspert
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5583
  • Reputacja: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 28, 2013, 18:03:23 »
Patrz zakładka 2,4GHz NETWORKS tam gdzie jest pusto czyli kanał 8, 9 i zrób węższe pasmo.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2013, 19:18:47 wysłana przez Administrator »
W sprawach formalnych kontakt: pomoc@tplink-forum.pl - nie pomagam na PW.

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 28, 2013, 19:19:03 »
Ok, zrobiłem wszystko wg zaleceń i teraz wygląda to tak:



Firmware jest aktualny.
Zostawię na tym ustawieniu i zobaczymy jak to będzie się sprawować.
Dziękuje Ci kolego za pomoc!
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2013, 19:20:50 wysłana przez Administrator »

Online Administrator

  • TP-LINK Ekspert
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5583
  • Reputacja: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2013, 19:21:52 »
Sprawdź co będzie się działo i daj znać czy jest ok.
W sprawach formalnych kontakt: pomoc@tplink-forum.pl - nie pomagam na PW.

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2013, 17:32:32 »
Już miałem się pochwalić, że od skonfigurowania ustawień problem się nie powtarza, ale od kilku dni jest to samo... :'(

Online Administrator

  • TP-LINK Ekspert
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5583
  • Reputacja: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2013, 19:38:28 »
Tzn, kilka dni było ok a potem problemy powróciły? Teraz kwestia zabezpieczenia sieci czy też wyłączyłeś automaty? Pobieranie adresacji macie obaj automatyczną?
W sprawach formalnych kontakt: pomoc@tplink-forum.pl - nie pomagam na PW.

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 10, 2013, 22:45:54 »
Tzn od 28 listopada zdarzyło się raz, że pokazał się komunikat brak dostępu do internetu ale wtedy wystarczyło włączyć i wyłączyć wifi na lapku i net powrócił. A od 2 dni już 3 razy zdarzyło się to co wcześniej, tzn trzeba było wyłączyć i włączyć router oraz modem by sygnał powrócił.
Automaty w zabezpieczenie wifi mam wyłączone, ustawione wpa2-psk i encryption: aes.
Jeśli pytasz o automatyczne uzyskiwanie adresu IP to tak, obaj mamy to ustawione...

Online Administrator

  • TP-LINK Ekspert
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5583
  • Reputacja: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 11, 2013, 08:00:53 »
Warto sprawdzić czy na przyłączu internetowym jest wszystko poprawnie.
W sprawach formalnych kontakt: pomoc@tplink-forum.pl - nie pomagam na PW.

Offline tomasz4688

  • Member
  • ***
  • Wiadomości: 53
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 11, 2013, 16:04:45 »
Spróbuj zmienić sygnał z b+g+n na b+g
potem restart i zobaczy czy pomogło.

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2014, 17:12:23 »
Zrobiłem tak ja kolega wyżej poradził i problem co prawda jest nadal ale teraz wystarczy tylko włączyć i wyłączyć wifi w komputerze i dostęp do internetu powraca...

Online Administrator

  • TP-LINK Ekspert
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5583
  • Reputacja: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2014, 17:21:23 »
Sterowniki do karty sieciowej masz aktualne? Może usuń nazwę sieci z systemu i połącz się ponownie wpisując hasło.
W sprawach formalnych kontakt: pomoc@tplink-forum.pl - nie pomagam na PW.

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2014, 22:50:25 »
Ostatnio przeinstalowałem system i przy okazji uaktualniałem wszystkie stery. Poza tym nie wydaje mi się to być źródłem problemu, bo kumplowi na innym laptopie też czasami rozłącza i jemu również pomaga ponowne połączenie

Offline mariusz5891

  • Nowy
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 21, 2014, 16:21:15 »
Witam ponownie, postanowiłem trochę odkopać wątek z uwagi na fakt, że do tej pory nie uporałem się z tym problem, aczkolwiek odkryłem coś co może być znaczące.
Otóż gdy pojawia mi się informacja, że nie ma dostępu do internetu, wchodzę w ustawienia routera i klikam opcję "release" a następnie "renew" to wtedy działa.

Może jakieś nowe koncepcje?  ::)